Hej allihopa

Hej kära vänner!
 
Den här bloggen är gjord för att dela mitt vardagsliv med
hyperakusi med er. Nĺgot som jag lider av i flera ĺr. Men vad
innebär att lida av hyperakusi?

Föreställ er att höra ljudet av tallrikar, bestick, vatten frĺn
duschen, röster frĺn människor som diskuterar som nĺgon
hamrar oss med en mejsel inne i öronen eller föreställ er att
höra ljudet frĺn kylskĺpet, fläkten, datan, mikron som vi hade
en elektronisk generator pĺ nĺgra millimeters avstĺnd frĺn vĺra
öron.
 
I början av detta lidande undvek jag ofta oväsen frĺn
omgivningen tills mitt tillstĺnd försämrades och jag kände mig
fĺngad i all oväsen och att jag blev instängd i mitt hem.
 
Utöver den här dramatiska situationen drabbades jag ocksĺ av
tinnitus som störde min hörsel utan paus.
 
Men mitt i det här ljudkriget och dessa hemska besvär med
starka störande ljud som jag trodde var en tilläggsstraff,
klaffade slutligen min bästa resurs, min konstnärliga talang
som musiker som gjorde att jag kan uthärda den här
plĺgsamma situationen.
 
Mĺnga vet inte alls om den här sjukdomen, därför har jag
vĺgat att skapa den här bloggen och hoppas att den kan vara
nyttig till de som drabbas av hyperakusi och till de andra som
är intresserade att veta om den.
 
Med vänliga hälsningar
 
Julio

Comments

Popular Posts